Podsumowanie akcji Movember w ORLEN Ochrona
Movember to globalna kampania, która ma na celu zmienić oblicze zdrowia mężczyzn poprzez podnoszenie świadomości i zbieranie funduszy na rzecz walki z rakiem prostaty, rakiem jąder, zdrowiem psychicznym.
Szacuje się, że co trzeci mężczyzna na świecie w wieku od 50 do 80 lat zachoruje na raka prostaty. Ryzyko to wzrasta u mężczyzn po 45 roku życia. Rak prostaty zajmuje u mężczyzn drugie miejsce w zestawieniu zapadalności i umieralności z powodu nowotworów złośliwych. Co roku w Polsce na nowotwór jądra choruje ponad 1500 mężczyzn, a grupy ryzyka to mężczyźni w wieku 14-35 lat!
ORLEN Ochrona dołączyła do ruchu Movember po raz kolejny z rzędu. Dział personalny spółki zorganizował różne aktywności i inicjatywy, aby zachęcić i zmotywować swoich pracowników do udziału w kampanii. Jedną z głównych aktywności jest „Zapuść wąsa w słusznej sprawie”, w którym pracownicy są zapraszani do zapuszczenia wąsów. Spółka również wspiera kampanię poprzez organizowanie spotkań online, takich jak webinaria, aby edukować i informować pracowników o problemach zdrowotnych mężczyzn i strategiach zapobiegania. Tematy obejmują badania przesiewowe w kierunku raka prostaty, samobadanie jąder, świadomość zdrowia psychicznego i radzenie sobie ze stresem.
– Movember jest świetną okazją, aby wyrazić solidarność i wsparcie dla zdrowia mężczyzn, a także promować zdrową i pozytywną kulturę pracy. Kampania spotkała się z dobrym przyjęciem przez pracowników, którzy wykazali entuzjazm i kreatywność w swoim udziale. Mam nadzieję, że zainspirujemy więcej ludzi do przyłączenia się do ruchu i dokonania zmiany – podsumowuje dyrektor Biura Personalnego ORLEN Ochrona Sylwia Witek.